Ab sofort läuft Dota 2 Reborn unter Linux und Mac OS X. Valve hat heute Nacht ein entsprechendes Update für den Beta-Client auf Basis der Source 2-Engine veröffentlicht und zudem viele Fehler korrigiert.

Dota 2 Reborn ist ein in der Beta-Phase befindlcher Client für Dota 2 auf Basis der neuen Source 2. Damit erhielt Dota 2 nicht nur ein Grundgerüst, das in der Zukunft deutlich schickere und zeitgemäßere Grafik sowie Partikel- und Physikeffekte im Spiel erlaubt, sondern mit den Custom Games auch eine Möglichkeit, mehr als nur den immer gleichen Spielmodus zu bestreiten.

Fünf Tage ist es her, dass Valve den Reborn-Client als DLC für Dota 2 veröffentlicht hat. Der lief allerdings nur unter Windows. Jetzt wurde nachgelegt und auch eine Version für Mac OS X sowie Linux veröffentlicht. Damit läuft Dota 2 Reborn auch unter dem von Valve entwickelten, Linux-basierten SteamOS. Zudem hat Valve zahlreiche Fehler in der Beta-Version des Clients behoben. Eine vollständige Liste mit allen Änderungen des Updates gibt’s am Ende des Artikels.

Wer Dota 2 Reborn für Linux oder Mac OS X installieren möchte, wechselt in die Steam Bibliothek, wählt Dota 2 aus und setzt im DLC-Fenster hinter „Dota 2 – Reborn Beta“ ein Häkchen. Steam lädt den DLC dann automatisch herunter und fragt beim Start von Dota 2 fortan, welche Version des Spiels man laden möchte. Alternativ lässt sich der Download auch in Dota 2 anstoßen. Einfach Dota 2 starten, oben aus dem Menü „Play“ auswählen und dann auf „Dota 2 Reborn Beta“ klicken. Der Download läuft auch weiter, wenn Dota 2 beendet wurde.

Patchlog

  • Enabled Mac client
  • Enabled Linux client
  • Fixed various bugs with non-QWERTY keyboard layouts
  • Fixed performance bug relating to Huskar’s Seering Dominator and Life Break ability
  • Fixed issues where the units you have selected may be out of date.
  • Fixed Familiars being visible in FoW
  • Fixed an out of memory crash that would occur after playing multiple games in a row
  • Fixed bug where there were spots along the edge of the map where camera grip did not work
  • Fixed a case where alt-tab would return to a blank screen
  • Fixed various layout bugs with active friend lobbies
  • Fixed some unselectable units like Stone Remnants being selectable with certain options
  • Fixed various bugs related to IME input
  • Added support for a wider range of bindable keys
  • Fixed character voices getting cut off
  • Fixed audio static in the dashboard on some systems
  • Custom lobby list supports filtering by region name
  • Fixed Auto Attack behavior being inconsistent with Source 1
  • Fixed various areas on the Terrain where you could get stuck
  • Fixed Ember Spirit voice
  • Fixed various bugs and performance issues when playing multiple games without restarting
  • Fixed some juke spots that were unintentionally changed
  • Fixed various bugs with Mud Golem behavior
  • Fixed a bug that could cause voice chat to be garbled
  • Fixed camera height being slightly incorrect in Dota games
  • Added walkable flag to the nonavclip material so that it will set the ground height
  • Various terrain warding fixes
  • Fixed the top bar text in the UI disappearing sometimes
  • Fixed various performance issues and bugs that result from alt-tabbing
  • Custom Lobby list now support filtering by region name
  • The „Unable to load sound system data“ error is fixed after validating and restarting Steam.
  • Fixed multi-team bug where Slark’s Shadow Dance passive was only disabled by vision from one of the enemy teams
  • Fixed data-driven modifiers being unable to apply MODIFIER_PROPERTY_COOLDOWN_PERCENTAGE
  • Fixed data-driven modifiers being unable to apply MODIFIER_PROPERTY_FIXED_DAY_VISION
  • Fixed data-driven modifiers being unable to apply MODIFIER_PROPERTY_FIXED_NIGHT_VISION
  • Fixed a bug where reloading the same map would cause Lua-based modifiers to fail
  • Panorama’s AsyncWebRequest function now works for any URL when used in custom game UI
  • Added GetAttributes() scripting capabilities to modifier_lua
  • Fixed a bug in Custom Games scripting where ReplaceHeroWith would crash if the unit name was invalid
  • Fixed a bug causing the dota_npc_creature class to sometimes not receive its HP upgrade
  • Fixed an issue causing script_help2 and cl_script_help2 to not display certain bindings
  • Fixed a bug where the panorama debugger tries to invoke a nonexistent p4.exe
  • Fixed bug where modifying panorama files didn’t cause them to be automatically recompiled
  • Fixed crash in custom games when upgrading an ability on a hero that has more skill points than their level
  • Changed SFM to default to saving in the user’s addon directory, which fixes some „failure to save“ problems
  • Tuned SFM light and camera defaults, so that creating a light in a new session now visibly lights the ground
  • Improved the quality of shadows in SFM
  • Fixed the Dota map’s radiant and dire base ground meshes not rendering in SFM
  • Added user-editable color tint support for SFM models